tiistai 22. toukokuuta 2018

Mitä Vilamouran jälkeen?

Kun kisat vilamourassa olivat ohi, suuntasimme karavaanin takaisin kotia kohti. Mukana oli nyt kuitenkin vain 12 hevosta, koska Aapo reissasi suoraan Vilamourasta Espanjaan ja Ferrari jäi vielä yhdeksi viikoksi kisaamaan Emman kanssa koska se lähti Emman mukana Ranskaan.

Tällä kertaa reitti kulki ensin Biarriziin ja sieltä Hollannin Echtiin, josta taas Saksan Bad Segebergiin. Tässä vaiheessa yksi hevonen jätettiin Nikelle ja kyytiin otettiin sen tilalle yksi oripäiville tuleva ori. Tällä kertaa emme ottaneet lauttaa yli, vaan jatkoimme ajamista Tanskan läpi Ruotsiin. Ruotsissa yövyimme Jönköpingissä, jonka jälkeen oli jäljellä enää lauttamatka Kapelkärenistä Naantaliin ja siitä enää pikku ajo kotiin Karjalohjalle. Me ajettiin Kimmon kanssa puoliksi koko matka meidän "vanhaa" autoa ja kaksi muuta kuskia joilla oli vähän isomman yhdistelmän kortti (kuorkki ja traileri) ajoivat uutta autoa ja traileria. Matka sujui oikein hyvin, vaikka Ruotsissa meinasimme olla vähän pulassa kun pakkasta oli yöllä aika paljon ja hevoset yöpyivät ulkokarsinoissa.. Onneksi meillä oli myös villaloimet kaikille, niin kukaan ei paleltunut kolmen loimen alta mihinkään :)

Tein reissun jälkeen Helasoille vielä melkein kaksi viikkoa töitä ennen kuin lähdin taas Espanjaan. Ratsastin läpi kaikki 3-vuotiaat jotka laitoin satulaan syksyllä ja sen lisäksi otin 4-vuotiaat hommiin. Nuoriso oli innoissaan hommista ja kaikki kaverit pelitti hienosti pitkästä tauosta huolimatta. Millään näillä hevosillahan ei oltu tehty mitään joulukuun jälkeen, koska me oltiin reissussa ja kotona oli vain tallityöntekijä.

Itse olisin halunnut pitää ennen uuden työn alkamista pari viikkoa vapaata, mutta uusi pomo halusi mut hommiin mahdollisimman pian. Päätin kuitenkin lähteä Espanjaan ilman lomaa, koska pomo kertoi että mulla olisi kotona ekan viikon ajan vain 4 hevosta, koska hän oli loppujen kanssa kisoissa. Lisäksi mulla olisi kaksi hevosenhoitajaa, joten no problem ajattelin. Eka viikko oli juuri niin helppo kuin ajattelin. Menin aamulla 8.30 aikoihin talliin ja lopetin hommat 13 aikaan. Sen jälkeen menin joko kotiin tai rannalle ottamaan rennosti ja kroppa sai kyllä rauhassa palautua meidän pitkästä reissusta.

Sen verran voisin kertoa mun uudesta pomosta, että hän on tosiaan meksikolainen ja on elämänsä aikana kiertänyt kaikki mahdolliset kisat ja kekkerit. Hän on hypännyt olympialaiset, mm:t, gct finaalit yms. Tällä hetkellä hänellä on 2 160-tason hevosta ja loput 11 ovat 140 tasolla, kahta nuorta 5 ja 6-vuotiasta lukuunottamatta. Hän piti taukoa ratsastuksesta ollessaan 18-26 koska keskittyi omiin yrityksiinsä ja bisneksiin, joiden ansiosta hänellä on tällä hetkellä mahdollisuus vain ratsastaa.

Seuraavaksi teen teille juttua siitä, millaista täällä on ollut, mitä mun työnkuvaan kuuluu ja miltä tuleva kesä näyttää :)

4 kommenttia

1. onpa kiva kun jaksat kirjoitella tänne! kuulostaa ihan huikeelta tuo sun työpaikka! :)

1. Tähän mennessä on kyllä mennyt kaikki niin hyvin kuin on vaan uskaltanut toivoa :) Ja kiva olla taas kirjoittelemassa kun on mistä kirjoittaa! Ja aikaa!!

2. Heips! Oisko mahdollista saada sulta jotain postausta siitä millaisia harjoitteita teet hevosille tai millai koostat niiden perus viikko-ohjelman? Voi olla et oot jo sellaisen tehnytkin, en millään jaksanu selata koko blogia taaksepäin sorry!😅

1. Helouu :D Just rustasin vähän jotain ton kaltaista! Voin tehdä vaikka ensi viikosta sellaisen päiväkohtaisen postauksen niin näätte mitä kaikkea koko viikko sisältää. Tällä viikolla ollaan otettu vähän rennommin rokotusten takia :)