tiistai 10. tammikuuta 2017

Lisää kimoja

Tajusin viime viikolla että olen viimeisen kahden kuukauden aikana hypännyt ihan luvattoman vähän. Akulla ei ole hypätty ollenkaan, sen kanssa on keskitytty täysin vain sileään ja säästelty sitä kohti tulevaa kautta. Aapo on lomaillut, samoin suokit.. Siinä ne mun hyppyhevoset sitten olivatkin. Muutamalla oppilaan hevosella olen toki mennyt, mutta ei sitä ihan kunnon hyppäämiseksi voi sanoa.

Onneksi mukaan kuvioihin tuli miniponin "isosisko", Diiva, pienen sattuman kautta. Tämän kimon tamman omistaja joutui pienelle saikulle kun ranne koki kolauksen ja minä siirryin puikkoihin auttaakseni tamman hyppykunnon ylläpitämisessä.

Diivan kanssa on treenailtu nyt muutamia kertoja ja täytyy sanoa että nyt sattui kohdalle kyllä tosi kiva hevonen! Tammalla ei oikeastaan ole kisakokemusta, muutamat kisat se taisi viime kesänä kiertää ja ensi kesänä voi hyvin olla, että päästään sen kanssa radoille! Kotona ollaan menty lähinnä tehtäviä "tutustumis tasolla" ja katsottu vain säätöjä kohdilleen.

Tamma antaa tosi kivaa fiilistä selkään ja on joka kerta vaan parempi ja parempi ratsastaa :) Tamma taisi kääntyä nyt 8 tai 9, eli ihan nuori se ei enää ole vaikka onkin kisakentillä vielä aika kokematon.

 

Tässä nyt muutama lyhyt kännykällä kuvattu videopätkä. Nyt muuten oikeasti alkaa jopa tuntumaan siltä että kännykällä saa paremman videon kuin järkkärillä! Mulla on nyt Iphone 7 ja sen kamera on oikeasti tooosi hyvä.

Toivottavasti saan teille nyt vähän enemmän materiaalia seuraavien kuukausien aikana kun saan hieman apua tallille. Mulla alkaa olemaan Rauhalassa sen verran paljon noita ratsastettavia kun otan suokit taas talvitauolta liikenteeseen ettei yksin aika meinaa ihan riittää kaikkien varustamiseen ja ratsastamiseen, joten mun pieni tiimi saa hieman vahvistusta! Mutta tästä lisää myöhemmin :)

2 kommenttia